..::try klik tengok::..

Sunday, 23 December 2012

siswazah oh siswazah!!

Photobucket
agak lama tak menaip entri..agak sibuk kebelakangan ni dengan kerja...so hari kerana ada kelapangan nak menaip pasal siswazah kita yang terlampau memilih kerja....
.
.
urmmm bukan nak kata apa ni pija dengar sendiri dari rungutan sesetangah ibu bapa...nak dijadikan cerita satu hari tu masa tangah standby dalam mall...pija tengok ade satu parents 2 tegor kawan pija n berborak panjang juga lah...yang ibu lah tanye macam-macam...tapi si ayah macam malu lah nak tanye ngan kawan pija tu..berdiri jauh sikit and macam nak cepat-cepat habis kan percakapan tu....pija pun naik pelik.....
.
.
abis jek dorg berborak pija pon tanye lah kawan pija kenapa ngan custemor tu??kawan pija cakap lah yang anak custemor tu baru habis belajar degree..tapi sampai sekarang tak dapat kerja..asyik memilih...mak dia nak tanya kat mana nak mintak borang kerja..nak suruh kerja sementara..dari duduk rumah tak buat apa...ayah dia pulak malu-malu nak tanya.....
.
.
tengok lah belajar tinggi-tinggi tapi malu untuk memulakan sesuatu dari bawah...habis-habis jek belajar terus nak kerja besar n tinggi....shallow minded..maaf untuk katakan itu..tapi kita kene fikir positif atas apa yang kita buat....fikirkan "tak akan ada orang atasan kalau tak ada orang bawahan yang berkerja keras setiap hari".. dan "jangan memilih sesuatu kesenangan yang untuk jangka masa pendek , tapi pilih lah yg sederhana kerana jangka masa nya lebih lama"...

fikir-fikir kan lah dan renung-renungkan kata-kata ni.. :)

with love 

pija

Photobucket
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..::tabung PTPK::..

..::my lovely awang::..