..::try klik tengok::..

Thursday, 22 December 2011

..::kahwin = hantaran yang tinggi????::..

Photobucket 
hahaha..pelik tak tetiba je MW nak cerita pasal kahwin???tak pelik pon cuma nak huraikan sikit pasal fenomena sekarang pasal wang hantaran untuk perempuan yang amat memeningkan kaum adam.hahah...
.
.
.
okayy..dulu wang hantaran meningkat dari tahun ketahun...tapi sekarang ni wang hantaran dinilai mengikut pelajaran lah pulak..hahaha...ishh3...kalau SPM  = RM6k..Diploma=RM8k....Ijazah=RM10k...lebih kurang ni lah anggaran dia....
.
.
.
tapi andai kata lah kan seorang bapa ni ada 4 orang anak perempuan..fenomena dia macam ni pula...kalau lah si kakak yang pertama ni kahwin hantaran dia 9k...si adik2 kan jadi mangsa..sebab lepas kakak kahwin takkan hantaran untuk si adik turun dan kurang dari 9k kan???itu bermakna hantaran untuk adik2 akan meningkat tahun ketahun..tak kira lah adik2 2 belajar sampai mana pun..tak kahwin lah adik2...
.
.
.
yang lelaki pula memang nak hantaran murah semurah nya kalau boleh..hantaran nak 7k kebawah..konon kata nya kakak dia yang ijazah dulu kahwin 7k ja...hahaha...yang nak dijadikan cerita tu..dia nak beli kereta harga 100k takpa pula...padahal wanita yang dia nak kahwin 2 nak hidup bersama seumur hidup...kereta tu nak pakai tak sampai 5 tahun pun kot..huhuh...so pikir2 kan lah apa yang patut dan tak patut okeyyy....
.
.
.
semua orang berlumba2 nak naik kan hantaran perkahwinan untuk tunjukkan kat semua orang yang dia hebat...tapi sebaliknya menyusahkan pihak lelaki...ish2....macam2 lah dunia sekarang ni kan..semua ni yang MW nampak lah..yang ada kat sekeliling MW..tapi sebaik2 wanita ialah tidak meletakkan hantaran yang tinggi..so pikir2 kan dan renung2 kn lah wahai wanita...
.
.
.
with love,
Photobucket

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..::tabung PTPK::..

..::my lovely awang::..