..::try klik tengok::..

Tuesday, 23 August 2011

~~selesema~~

assalamualaikum,

sepanjang minggu nie hari asyik hujan jek time MW balik keje..
nak bawak kete tempat keje dekat sangat ngan umah...
so terpaksa lah bawak moto kesayangan....
kadang2 kuyup gak kene hujan...
sampaikan ari nie kepale dah berdenyut-denyut....
sepanjang hari nie dok depan laptop asyik terbersin..hihi..
menyemboq..kuyup laptopnyer skrin..hihihi..(tanda2 selesema)



rasa2 nyer bukan kat pahang jek hujan..kat tempat len pon misti hujan kan..
so MW nak kasi cikit petua nak sembuhkan selesema..
untuk orang dewasa kiter gunakan batang sireh
bersihkan cikit pas2 hancurkan..
sampai keluar lendir...pastu sapukan kat hidung..
amalkan hari2 sampai lah selesema tu hilang ok..hihi
n untuk kanak2 plak kiter gunakan kunyit...asahkan kunyit hidup 2 kat lesung batu
then..air dia 2 amik sapu kat hidung kanak2..

petua nie mak MW selalu buat kat adik time adik kecil2 dulu..
hihihi..MW pon selalu gak tolong tenyehkan hidung 
adik sampai kuning..hahaha..time 2 adik kecik baby lagi..
k la harap korg akan amalkan kalau terkene selesema ek...

with love,

1 comment:

MaMa AiNi said...

semuga selsema dah beransur pulih..bagus info kunyit & sireh ni..he2x..mama tak tahu petua ni..Thnaks ya miss who

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..::tabung PTPK::..

..::my lovely awang::..