..::try klik tengok::..

Thursday, 22 September 2011

..::bahasa jiwa bangsa::..

Photobucket
hahaha...tiba-tiba terasa nak komen pasal satu benda yang kerap-kerap sangat MW tengok dekat dalam fb..nak tau apa???penggunaan bahasa dikalangan remaja-remaja sekarang...mula-mula baca masyallah...ayat pendek tapi ambil masa dekat 5minit nak pahamkan ayat yang ditulis tu...

pagi tadi MW tengok tv MHI dorang pun bercakap hal yang sama..ayat terlalu ringkas sampai tak paham..konon-konon nya nak buat ayat yang boleh kelihatan comel++gedik..tapi tak semua orang paham...pada dia comel..tapi pada orang lain????macam-macam kena kutuk..free je kan???mari kita tengok contoh yang MW dapat :







kalau tak jelas boleh klik gambar dan baca...bahasa jiwa bangsakan???

p/s agak-agak lah kan PM kita nak tak tambah subjek khas untuk ajarkan bahasa jiwa bangsa ni??

with love,
Photobucket

1 comment:

MaMa AiNi said...

Fariza..mama pun kadang2 guna ayat2 ringkas mcm tu..hu2x..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..::tabung PTPK::..

..::my lovely awang::..